ברקת: "מזכיר לכולם שמדובר במתחם שפעיל 20 שנה ורק עבר דירה"

    אבי יעקב 2 Comment on ברקת: "מזכיר לכולם שמדובר במתחם שפעיל 20 שנה ורק עבר דירה"
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים ניר ברקת התארח הערב באולפן 'ערב חי' עם אריאל ברמן וחברים, ברחבת הרובע היהודי בירושלים.

    "אני רואה את עם ישראל חוגג בעיר. אני גרתי ברובע הרבה שנים והוא יקר לליבי. וזה משמח לראות את עם ישראל נהנה וגודש את העיר" אמר ברקת כשהוא רואה את רחבת הרובע עמוסה במאזינים ואוהדי הרדיו.

    לדבריו, שבאים אנשים לעיר, הם באים לראות דברים אותנטיים. כמות האנשים שבאים לאווירה הזו היא ענקית. זה מקיף את כל המדינה ואת כל המגזרים בעם.

    "תראה את המספרים" אומר ברקת. "לפני 6 שנים היו באים לכותל 5 מליון בשנה. אנחנו כבר עברנו את ה-10 מיליון בשנה וזה רק גדל. האהבה לירושלים היא מיוחדת וזה האתגר שלנו.

    אם מסתכלים על התרבות החרדית הרי שיש לנו את האגף לתרבות תורנית. היום דנו על שמחת בית השואבה. יש דרישה ליותר אולמות וליותר אירועים. מגמת הצמיחה ניכרת ואני נהנה ממנה" אומר ראש העיר.

    "ירושלים לא חולקה לשבטים", מגלה ברקת ידע בחז"ל. "אם לא היה קונפליקטים לא הייתה ירושלים. מפה הגיע המושג סטטוס קוו שזה וויתורים לא פשוטים" מטעים ניר ברקת.

    מה למדת במהלך כהונתך?
    אני מגלה שאפשר לחולל שינויים ולייצר קואליציה רחבה. אפשר לעבוד עם כלל הנציגים עם רצון טוב. אין לנו חלופה מאשר לחיות ביחד.

    ואי אפשר בלי התפוח האדמה הלוהט.

    התייחסות שלך לסערת השבת בעיר

    ראשית אני מזכיר את הפעילויות שאנו עושים לשמירת קדושתה של ירושלים, המשאבים שאנו משקיעים בבתי כנסת, מקוואות ומבני חינוך, הכל מתפתח בירושלים. לגבי המתחם המדובר אני מזכיר שמדובר במקום שפעיל 20 שנה בירושלים, הוא רק עבר דירה מתלפיות. במסגרת הסטטוס קוו אנו לא נוגעים בו. המתחם הזה אושר בתקופתו של קודמי – לופוליאנסקי. יהושע פולק אישר את התב"ע.

    אני שואל את חברי, 20 שנה רב חן פועל בתלפיות בשבת, כולם מבינים שהוא פועל במסגרת הסטטוס קוו. אני מחוייב לזה. אין מסחר ואין תחבורה ציבורית בשבתות בעיר ירושלים. אבל לפי החוק יש מסעדות ובתי קולנוע, לא אני המצאתי את זה. אני מציע שנתמקד בדברים שיש לנו השפעה בהם. העירייה לא יכולה לכפות את דעתה כאן.

    מה התחושות שלך לאור גל המחאות

    "רוב מוחלט של הנציגים מבינים. אני מבין את הנושא של פרהסיא כי חשוב לי לדעת איך אנחנו משמרים את ה'ביחד' כי זו העוצמה שלנו. זה יותר רחב מהמחלויקת" סיים ראש העיר בעגה ישיבתית, וברמן מיהר לשאול את יועץ ראש העיר קרויזר אם הוא וראש העיר 'חברותא'.

    לסיום סיפר ברקת כי אחד המקומות האהובים עליו בעיר זו עיר דוד. הדבר הקשה ביותר שהוא התמודד אתו זה האלימות בעיר. הפיגועים הרבים ואירועים לא נעימים אחרים.

    האזינו לשיחה המלאה



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ברקת מקרר את הציבור
      בושא שנותנים למחלל שבת ומרבה תועבה בירושלים במה